Farba podkładowa reaktywna
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Pojemność | 1 l |
Rodzaj | spirytusowe |
Zastosowanie
Corina jest farbą wysoce przydatną do konserwacji, zabezpieczania przed korozją niedoczyszczonych z rdzy powierzchni stalowych, w niesprzyjających warunkach mikroklimatycznych, przy niskich temperaturach, powierzchniowej kondensacji wilgoci.
Może być stosowana wszędzie tam, gdzie dokładne oczyszczenie jest utrudnione bądź niemożliwe. Tworzy przy tym powłokę o długotrwałym działaniu ochronnym. Powłoka Coriny jest odporna na działanie czynników atmosferycznych benzyn, olejów mineralnych, ropy naftowej oraz na okresowe działanie wody morskiej.
Stosowana jest również w przemyśle okrętowym, do malowania nawodnych elementów statków (sprawdzona jako bardzo przydatna w remontach floty rybackiej), zewnętrznych i wewnętrznych powierzchni kadłubów, ładowni, zbiorników olejowych i wodnych oraz urządzeń pokładowych. Często stosowana jest po piaskowaniu na mokro, kiedy na powierzchni tworzy się cienka warstewka nalotu korozyjnego. Znalazła też zastosowanie przy malowaniu niedoczyszczonych z rdzy konstrukcji lądowych takich jak: mosty, maszty, dźwigi i inne.
Charakterystyka
Corina – podwójne przetwarzanie rdzy. Środkiem przetwarzającym rdzę jest farba o nazwie Corina. Farbę tę można stosować do gruntowania niecałkowicie oczyszczonych z produktów korozji powierzchni stalowych, żeliwnych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych.
Corina jest dyspersją pigmentów (tlenków żelaza) w alkoholowym roztworze syntetycznych spoiw, to jest substancji błonotwórczych (fenolowych i melaminowych). Poza tym Corina zawiera aktywne składniki: kwas fosforowy i taninę. Działanie tych dwu ostatnich polega na roztworzeniu i przetworzeniu produktów korozji – głównie tlenków i wodorotlenków żelaza – w nieaktywne nierozpuszczalne kompleksowe związki metali, oraz pasywacji metalu podłoża. Pigmentowane spoiwo Coriny wytwarza na gruntowanej powierzchni powłokę podkładową, na którą nakłada się zwykłe zestawy malarskie (farby olejne, flatowe, emalie samochodowe, renowacyjne, chlorokauczukowe, poliwinylowe, akrylowe, farby i masy bitumiczne lub masy ognioodporne i głuszące. Nie stosuje się jej pod farby nitro.
Sposób stosowania
Powierzchnia metalu przed nałożeniem Coriny musi być oczyszczona od luźno z nią związanych produktów korozji i odtłuszczona (maksymalna grubość dobrze związanych z podłożem i nie dających się usunąć szczotką produktów korozji może wynosić nie więcej niż 30 mikrometrów, czyli 0,3 mm). Do odtłuszczenia powierzchni możemy użyć rozcieńczalnik od Coriny, ewentualnie denaturat. Przy renowacji należy usnąć resztki starej, łuszczącej się powłoki. Stare mocno przylegające powłoki zaleca się przeszlifować w celu zmatowienia powierzchni. Podłoże przed malowaniem Coriną powinno być dokładnie oczyszczone z wszelkich olejów, tłustych plam, wosków, smarów, pyłu, kurzu oraz soli.
Farba może być nakładana na podłoża metalicznie czyste lub na pozostawioną na podłożu rdzę w zakresie odpowiadającym wzorcom co najmniej CSt2, DSt2 – po oczyszczeniu mechanicznym i CSa1, DSa1 – po oczyszczeniu strumieniowo-ściernym (norma SIS-055900 1967). Świeżą stal ocynkowaną malować po min. sześciu miesiącach sezonowania. Podłoża aluminiowe zaleca się przeszlifować.